Για την απόφαση του ΣτΕ να βάλει ένα χαλινάρι στην ΟΛΠ/Cosco για τις άπειρες παραβιάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας -ευρωπαϊκής και εθνικής- στοευρύτερο λιμάνι του Πειραιά, μίλησαν σε ραδιοφωνικές εκπομπές ο επικεφαλής του «Πειραιάς για Όλους» Νίκος Μπελαβίλας και ο δημοτικός μας σύμβουλος Παναγιώτης Αναστασάκος, το Σάββατο 19 Μαρτίου 2022.
Για την Ιπποδάμεια Αγορά, τα ερειπωμένα κτίρια του Πειραιά αλλά και για τη θολή εικόνα της ακίνητης δημοτικής περιουσίας μίλησε ο επικεφαλής του «Πειραιάς για Όλους», Νίκος Μπελαβίλας, στο δημοτικό ραδιόφωνο «Κανάλι Ένα 90,4» και στην εκπομπή «Στον παλμό του Πειραιά» το Σάββατο 12-03-2022.
«Η Ιπποδάμεια Αγορά μαζί με το κτίριο Κεράνη και το κτίριο του Τελωνείου είναι η κορυφή του παγόβουνου της μεγάλης ακίνητης περιουσίας η οποία είναι νεκρή στο Δήμο Πειραιά» επισήμανε ο Νίκος Μπελαβίλας στους δημοσιογράφους Γιάννη Κλάδη και Νίκο Παρασκευά.
«Είναι αυτό το νήμα αλληλεγγύης που συνδέει τις Γυναίκες ανεξάρτητα από ταξική αναφορά ή από φυλετικό, μορφωτικό, θρησκευτικό, κοινωνικό status» υποστήριξε η δημοτική σύμβουλος με τον «Πειραιάς για Όλους» Βάνα Μελά, μιλώντας στη δημοσιογράφο Γεωργία Δρακάκη και στην εκπομπή για θέματα ισότητας και διαφορετικότητας «Ίσον», που μεταδόθηκε εκτάκτως από το δημοτικό ραδιόφωνο «Κανάλι Ένα 90,4» ανήμερα της Ημέρας της Γυναίκας (08.03.2022).
Στην υπό διαμόρφωση κατάσταση μιας μόνιμης και συνεχούς κρίσης και στις δυνατότητες αντιμετώπισής της εστίασε ο δημοτικός σύμβουλος με τον «Πειραιάς για Όλους», ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Παναγιώτης Βουτυράκος, μιλώντας στο δημοτικό ραδιόφωνο «Κανάλι Ένα 90,4» και στην εκπομπή «Στον παλμό του Πειραιά» το Σάββατο 05-03-2022.
Για τις προβληματικές διαβάσεις του Νέου Φαλήρου απέστειλε επιστολή στις 2/3/2022 ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους» Νίκος Μπελαβίλας. Έθεσε τα θέματα του Νέου Φαλήρου, τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με κυριότερα τις προσβάσεις στις διαβάσεις και πεζογέφυρες πεζών, ποδηλάτων, ΑμεΑ επί των κύριων οδικών αξόνων και των γραμμών ΗΣΑΠ, που αποκλείουν τη συνοικία από τον υπόλοιπο Πειραιά. Η επιστολή απευθύνεται στον Αντιδήμαρχο Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, Δημήτρη Καρύδη και την Ομάδα ΣΒΑΚ με κοινοποίηση στον Πρόεδρο της Γ΄ Δημοτικής Κοινότητας, Χαράλαμπο Λιακόσταυρο.
Η Ιπποδάμεια Αγορά είναι ένα έργο που δεν πρέπει να χαθεί. Σχεδιάστηκε να στεγαστεί στον χώρο του παλιού αμαξοστασίου των λεωφορείων των πρώην ΗΣΑΠ ως μία σύγχρονη ποιοτική κλειστή αγορά, όπως αυτές που βρίσκονται σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις, από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή της Ρένας Δούρου και του Γιώργου Γαβρίλη με την ομόφωνη στάση όλων των φορέων του Πειραιά και με πρωτοφανή διαπαραταξιακή συναίνεση.
Όταν όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι θα κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός για το κτίριο που θα στεγάσει τα δικαστήρια και τις δικαστικές υπηρεσίες στον Πειραιά, η πόλη μπαίνει σε νέες περιπέτειες μακρόχρονων καθυστερήσεων και ανεκπλήρωτων προσδοκιών, αν θυμηθούμε την τύχη του κτιρίου της Ραλλείου, ενώ η λύση υπάρχει και βρίσκεται στο καταλληλότερο και ασφαλέστερο σημείο της πόλης μας.
Μετά από προτροπή του επικεφαλής του «Πειραιάς για όλους», Νίκου Μπελαβίλα, και με αφορμή τη συμπλήρωση 41 χρόνων από την τραγωδία με τους 21 νεκρούς στο Στάδιο Καραϊσκάκη, το Δημοτικό Συμβούλιο στην τελευταία συνεδρίασή του (09.02.2022) ενέκρινε κατά πλειοψηφία ψήφισμα με το οποίο εκφράζει τη θλίψη του και καταδικάζει την αποτρόπαια δολοφονία του 19χρονου Άλκη Καμπανού στη Θεσσαλονίκη, ενώ ζητά από την πολιτεία και το οργανωμένο ποδόσφαιρο να αναλάβουν πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην εξάλειψη τέτοιων εγκληματικών φαινομένων.
Στην ΟΛΠ/Cosco αυτοθαυμάζονται ως «πράσινη» εταιρεία εντός του λιμανιού του Πειραιά, αποκρύπτοντας τη βαριά περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί και σε ολόκληρη την πόλη και τον Σαρωνικό: τοξικά βυθοκορήματα και θαλάσσιοι ρύποι, αέριοι ρύποι, κυκλοφοριακοί φόρτοι, πρόστιμα για παραβιάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και δικαστικές αποφάσεις για διακοπή έργων. Αυτοθαυμάζονται επίσης για την «κοινωνική» προσφορά αποκρύπτοντας τις δραματικές εργασιακές συνθήκες, την επισφάλεια, την ανυπαρξία συλλογικών συμβάσεων, τις πρόσφατες μαζικές απεργίες των εργαζομένων της εταιρείας και τον δραματικό θάνατο λιμενεργάτη στο λιμάνι. Αποκρύβουν τις παμπειραϊκές αντιδράσεις της αυτοδιοίκησης στα εκτελούμενα χωρίς περιβαλλοντικές εγκρίσεις έργα. Αν δε, σκεφτούμε και τη συνεισφορά της στην πολιτιστική κληρονομιά, στη διαχείριση των κηρυγμένων μνημείων του λιμανιού, τότε η «βιώσιμη» και «περιβαλλοντικά υψηλή» ταυτότητα της ΟΛΠ/Cosco «απογειώνεται»: Μπάζα και βυθοκορήματα δίπλα στο Ταφικό Μνημείο Θεμιστοκλή, αποθήκη αυτοκινήτων στο Κονώνειο Τείχος, κατεστραμμένος ο Ταινιόδρομος Κράκαρη, εγκαταλειμμένος και ημιερειπωμένος ο Σταθμός Επιβατών (Παγόδα), νεκροταφείο πλοίων η Κυνόσουρα Σαλαμίνας και ο Τύμβος Σαλαμινομάχων, χαμένο το Ιστορικό Αρχείο. Ναι η ΟΛΠ/Cosco εμφανίζεται ως υποδειγματική εταιρεία, αυτοθαυμαζόμενη στον δικό της παραμορφωτικό καθρέπτη. Η πραγματική εικόνα δυστυχώς δεν είναι αυτή.
Η αφορμή για αυτό το σχόλιο είναι η πρόσφατη είδηση ότι η ΟΛΠ/Cosco συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τις 31 πιο Βιώσιμες Εταιρείες στην Ελλάδα για το 2022 (ανακοίνωση του Quality Net Foundation για τα Ετήσια Αποτελέσματα Αξιολόγησης των επιχειρηματικών επιδόσεων στη Βιώσιμη Ανάπτυξη με βάση τα κριτήρια ESG). Όροι επίκαιροι. ESG, βιωσιμότητα, ανάπτυξη... όροι που εφόσον μετουσιωθούν σε πολιτικές που εφαρμόζονται είναι εφικτό να αποκτήσουν και πρακτική υπόσταση.
Πειραιάς για Όλους: Δραγάτση 12 - Πλατεία Κοραή | Δημαρχείο Πειραιά 4ος όροφος│Γραφείο 8 | τηλ: 2132022353 & 2132022252
Στέκι του Λιμανιού της Αγωνίας Πραξιτέλους 78 & Ελ. Βενιζέλου